This game looks sick and I’m so fucking into it. I hope it runs great and doesn’t have any issues on pc because the prince of persia’s were always some of my favorite games back in the day. It’s pretty good I think, to see them taking a different approach this time.
Like a worse Dead Cells but with a pretty pretty art style? Combat seems so-so, on the one hand it has some interesting mechancis that clearly try to ape fighting games (as they say), but on the other it also seems simplistic compared to, well, again, Dead Cells. Although maybe that’s just the early parts.
I don’t think Dead Cells is the right comparison. The only real similarity is they’re 2D metroidvanias. But Dead Cells is a procedurally generated roguelike, PoP isn’t. It’s closer to Metroid Dread. All the previews I’ve seen say the combat is actually very in-depth with numerous combos, powerups and weapons, and sometimes comes closer to a character action game!
I haven’t found a mod that handles what I expect from building an empire, and it would require a decent bit of work, which I’m not currently interested in doing myself.
@emill1984 - myślę, że to nie do końca sprawiedliwe porównanie dla Starfielda.
Oceniam na podstawie gry na konsolę, nie śledziłem problemów na PC, natomiast wydaje mi się, że technicznie Starfield nie ma aż takich problemów, jakie miał Cyberpunk.
Moim zdaniem największą bolączką tej gry jest bardzo słaby scenariusz i jego wdrożenie oraz kilka decyzji dotyczących gameplay'u, które nie wynikają z ograniczeń technicznych.
@mason zle mnie odebrales, nie chodzilo mi o to, ze to ta sama klasa problemow, po prostu w przypadku Cyberpunka uwazam, ze fabularnie, pod katem misji czy postaci to byla naprawde dobra gra i gralo mi sie w nia swietnie mimo bugow - ale te byly na skandalicznym poziomie
Ja ogrywałem Cyberpunka chyba z pół roku od wyjścia i jeszcze wtedy miał problemy, które moim zdaniem powinny go dyskwalifikować. Natomiast fabularnie jako całość i pod kątem zadań pobocznych oraz pewnej dojrzałości fabuły - to był i jest sztos!
Przy czym jest jedna cecha wspólna obu gier, ale w Starfield doprowadzono ją do zdecydowanej przesady. W obu tytułach było sporo zadań, które ewidentnie były tworzone jako bardziej rozbudowane. Przy czym o ile w Cyberpunku to były wyjątki, w Starfield trudno znaleźć takie zadanie, które byłoby kompletne od początku do końca :D
@mason za to w Cyberpunku powycinano (prawdopodobnie - bo dowodow nie mam, ale na YT mozna znalezc sporo filmikow z analizami) spore fragmenty mapy, takze, no... 😅
@emill1984 - ja i tak uważam, że mapa w Cyberpunku była za duża. Tzn. ewidentnie była przygotowana pod albo większą liczbę zadań niż ostatecznie ich zostało, albo od razu szykowali ją na dodatki... albo obie wersje :D
Christ Almighty, they used to have to give the first hour of a completed game to us for free, now people are paying to betatest the most dogshit asset flips. How did we get here?
I don’t play too many JRPGs but I watched the whole trailer. The story and writing didn’t convince me but I could believe there are some characters among the one hundred on offer that are compelling.
I do love the art direction. A really smart blend of pixel art and 3D that is perfect to appeal to millennial nostalgia. I wish we got to see more of the combat, but at least the game systems they previewed seemed failry interesting and a variety of mini games is always fun. I do love me some good fishing, and there was a card game too?
This game seems like it’s flying under everyone’s radar. I get why, but I’m so hyped for it.
I can’t begin to explain how good those first two suikoden games are, and how in the sea of jrpgs we had at the time they managed to stand by themselves feeling completely unique.
youtube.com
Najnowsze